Jak kupić zdrową Mkę?
Jak kupić zdrową Mkę?
Przymierzam się do zakupu M3 e90 lub e92. Zależy mi na 3-4 letnim zdrowym (bezwypadkowym) egzemplarzu w dobrym stanie i bez złej historii.
Wybór na rynku niewielki i wszystkie z przypadłościami. Doradźcie proszę jak najlepiej podejść do tematu? Zagranica?
Z góry dzięki za podpowiedzi
Wybór na rynku niewielki i wszystkie z przypadłościami. Doradźcie proszę jak najlepiej podejść do tematu? Zagranica?
Z góry dzięki za podpowiedzi
Art M3
Re: Jak kupić zdrową Mkę?
No trochę się trzeba najeździc i naszukac.
Sam szukałem z 6 miesięcy ale jak już znalazłem to czego szukałem, chociaż bez fajerwerków jeśli chodzi o wyposażenie to od razu siano na stół i powrót do domu z wielkim bananem na japie...tego się nie zapomina.
A jeśli chodzi o polski rynek to trafiają się fajne egzemplarze ale często w zaporowych cenach, a z reguły i tak szybko znajdują amatora.
Co do zagranicy jest większy wybór ale też wydaje mi się większa możliwośc wtopy jeśli chodzi o silnik-byłem w DE 2 razy szukac M3 E92 i większośc modeli, które oglądałem miała już wymieniane silniki i to przy stosunkowo niskich przebiegach ( 60-80Kkm) co dało mi do zrozumienia, że ich właściciele ostro katowali te egzemplarze bo brak w zasadzie w tym silnku takich typowych usterek jak np w E46 panewki, pompy oleju lub w E60 Vanosy.
Znam co prawda jeden przypadek wysrania się Vanosów w E92 ale jej kierowca katował sztukę non stop do tego stały bywalec Toru Poznań gdzie właśnie ten silnik dokonał żywota.
Rada moja jest taka-przeglądaj często ogłoszenia, gdy coś upatrzysz telefon ostrzał pytań gdy sprzedający gada sensownie dopiero w samochód i orient na miejscu. Bez podpalania się i wywalania bezsensownie siana i czasu na przejażdżki by ostatecznie zobaczyc sztrucla...aha i to, że ktoś będzie miał zapełnioną książkę serwisową wbitkami z ASO nie oznacza, że M było dobrze serwisowane, o czym niestety też się przekonałem.
Jakieś konkrety - kolor, skrzynia, wyposażenie?
Sam szukałem z 6 miesięcy ale jak już znalazłem to czego szukałem, chociaż bez fajerwerków jeśli chodzi o wyposażenie to od razu siano na stół i powrót do domu z wielkim bananem na japie...tego się nie zapomina.
A jeśli chodzi o polski rynek to trafiają się fajne egzemplarze ale często w zaporowych cenach, a z reguły i tak szybko znajdują amatora.
Co do zagranicy jest większy wybór ale też wydaje mi się większa możliwośc wtopy jeśli chodzi o silnik-byłem w DE 2 razy szukac M3 E92 i większośc modeli, które oglądałem miała już wymieniane silniki i to przy stosunkowo niskich przebiegach ( 60-80Kkm) co dało mi do zrozumienia, że ich właściciele ostro katowali te egzemplarze bo brak w zasadzie w tym silnku takich typowych usterek jak np w E46 panewki, pompy oleju lub w E60 Vanosy.
Znam co prawda jeden przypadek wysrania się Vanosów w E92 ale jej kierowca katował sztukę non stop do tego stały bywalec Toru Poznań gdzie właśnie ten silnik dokonał żywota.
Rada moja jest taka-przeglądaj często ogłoszenia, gdy coś upatrzysz telefon ostrzał pytań gdy sprzedający gada sensownie dopiero w samochód i orient na miejscu. Bez podpalania się i wywalania bezsensownie siana i czasu na przejażdżki by ostatecznie zobaczyc sztrucla...aha i to, że ktoś będzie miał zapełnioną książkę serwisową wbitkami z ASO nie oznacza, że M było dobrze serwisowane, o czym niestety też się przekonałem.
Jakieś konkrety - kolor, skrzynia, wyposażenie?
Re: Jak kupić zdrową Mkę?
Problemem zajechanych silnikow u zachodnich sasiadow sa raczej zbyt dlugie interwaly miedzy wymianami oleju, niestety BMW bardzo kiepsko do tego podeszlo z punktu widzenia klienta. W takich silnikach, gdzie olej jest katowany i mocno eksploatowany nie powinien byc wymieniany co 20-25 tys km bo to wlasnie proszenie sie o klopoty.BYNTAS pisze:No trochę się trzeba najeździc i naszukac.
Sam szukałem z 6 miesięcy ale jak już znalazłem to czego szukałem, chociaż bez fajerwerków jeśli chodzi o wyposażenie to od razu siano na stół i powrót do domu z wielkim bananem na japie...tego się nie zapomina.
A jeśli chodzi o polski rynek to trafiają się fajne egzemplarze ale często w zaporowych cenach, a z reguły i tak szybko znajdują amatora.
Co do zagranicy jest większy wybór ale też wydaje mi się większa możliwośc wtopy jeśli chodzi o silnik-byłem w DE 2 razy szukac M3 E92 i większośc modeli, które oglądałem miała już wymieniane silniki i to przy stosunkowo niskich przebiegach ( 60-80Kkm) co dało mi do zrozumienia, że ich właściciele ostro katowali te egzemplarze bo brak w zasadzie w tym silnku takich typowych usterek jak np w E46 panewki, pompy oleju lub w E60 Vanosy.
Znam co prawda jeden przypadek wysrania się Vanosów w E92 ale jej kierowca katował sztukę non stop do tego stały bywalec Toru Poznań gdzie właśnie ten silnik dokonał żywota.
Rada moja jest taka-przeglądaj często ogłoszenia, gdy coś upatrzysz telefon ostrzał pytań gdy sprzedający gada sensownie dopiero w samochód i orient na miejscu. Bez podpalania się i wywalania bezsensownie siana i czasu na przejażdżki by ostatecznie zobaczyc sztrucla...aha i to, że ktoś będzie miał zapełnioną książkę serwisową wbitkami z ASO nie oznacza, że M było dobrze serwisowane, o czym niestety też się przekonałem.
Jakieś konkrety - kolor, skrzynia, wyposażenie?
A co do szukania zdrowego egzemplarza...za dobre auto trzeba poprostu zaplacic, godzac sie z tym bedzie zdecydowanie latwiej znalezc.
Re: Jak kupić zdrową Mkę?
W PL też kilka takich już spotkałem, nawet myślałem że może dobrze że nowy silnik, ale masz rację, że może być cały skatowany.BYNTAS pisze: jeśli chodzi o silnik-byłem w DE 2 razy szukac M3 E92 i większośc modeli, które oglądałem miała już wymieniane silniki i to przy stosunkowo niskich przebiegach ( 60-80Kkm)
Kolor? Jestem facetem. Nie rozróżniamBYNTAS pisze: Jakieś konkrety - kolor, skrzynia, wyposażenie?

Skrzynia? - ze wskazaniem na manual.
Wyposazenie? EDC. M Power. PDC. Skóra. Nawigacja.
Znasz coś do kupienia wartego polecenia?
Art M3
Re: Jak kupić zdrową Mkę?
A poza silnikiem inne podzespoły też padają? Zawieszenie? Dyfer? Skrzynię?osti! pisze: Problemem zajechanych silnikow u zachodnich sasiadow sa raczej zbyt dlugie interwaly miedzy wymianami oleju, niestety BMW bardzo kiepsko do tego podeszlo z punktu widzenia klienta. W takich silnikach, gdzie olej jest katowany i mocno eksploatowany nie powinien byc wymieniany co 20-25 tys km bo to wlasnie proszenie sie o klopoty.
Pozdrawiam
A
Art M3
Re: Jak kupić zdrową Mkę?
Przejedz sie wersja z DKG i juz nie bedziesz chcial manuala. Ta skrzynia jest genialna, znam juz 2 osoby ktore sprzedaly manuale i kupily wersje z DKG, dwie kolejne maja manualne skrzynki i troche zaluja, ze nie wzieli DKG ale wiadomo, ze jest wielu zatwardzialych zwolennikow manuali i tego nikt nie kwestionuje. O jakis typowych bolaczkach czy wiekszych usterkach dla tego modelu oprocz wspomnianych nie slychac
to bardzo dobre auto.

Re: Jak kupić zdrową Mkę?
W pełni popieram, szukałem tylko DKG, ciezko znalezc - ale dla mnie przepaść - w manuala juz nie wsiąde. EDC / M - obowiązkowe.osti! pisze:Przejedz sie wersja z DKG i juz nie bedziesz chcial manuala. Ta skrzynia jest genialna, znam juz 2 osoby ktore sprzedaly manuale i kupily wersje z DKG, dwie kolejne maja manualne skrzynki i troche zaluja, ze nie wzieli DKG ale wiadomo, ze jest wielu zatwardzialych zwolennikow manuali i tego nikt nie kwestionuje. O jakis typowych bolaczkach czy wiekszych usterkach dla tego modelu oprocz wspomnianych nie słychaćto bardzo dobre auto.
Ja szukałem kilka miesiecy, generalnie założenie moje było proste, tylko krajowy - zadne usa, zadne niemcy, etc. Nie jest łatwo, ale to co można znaleźć w sprowadzanych to tragedia - samochody ktore oglądałem czy były na ogloszeniach zimą rok temu dalej są wystawiane, w mocno zaniżonych cenach - a ten rynek dobrze mniej więcej obrazuje to ogloszenie - uwazam prywatnie, ze 95% pozostałych mniej wiecej tak samo ma - albo jest przekrecona prawnie i podatkowo z Niemiec.
Re: Jak kupić zdrową Mkę?
Święta prawda niestety.....osti! pisze:Problemem zajechanych silnikow u zachodnich sasiadow sa raczej zbyt dlugie interwaly miedzy wymianami oleju, niestety BMW bardzo kiepsko do tego podeszlo z punktu widzenia klienta. W takich silnikach, gdzie olej jest katowany i mocno eksploatowany nie powinien byc wymieniany co 20-25 tys km bo to wlasnie proszenie sie o klopoty.
Niestety również trzeba stwierdzić, że nabywcy Mek nie grzeszą wiedzą i obyciem technicznym, rzekłbym nawet że są żenującym przykładem głupoty technicznej.... bo dla przykładu w 911 turbo, interwał wymiany jest 30 tys km lub 2 lata !!! ale każdy właściciel prosiaka wie, że olej zmienia się częściej, raz na rok lub 10 tys, i tak zmieniają.
W M nowszych serii, z V10 czy M3, ciężko znaleźć auto które jako tako było serwisowane....
Pozdrówka!
Re: Jak kupić zdrową Mkę?
boogie, ale z drugiej strony ignorancją techniczną jest zakładanie iż inżynier BMW ustalił zły interwał zmiany oleju. Oczywiście problem leży w ekonomiście, a nie inżynierze, ale jednak chcąc dbać o samochód pierwsze co robisz to przestrzegasz zaleceń producenta.
Re: Jak kupić zdrową Mkę?
Nic innego raczej nagminnie nie pada-oczywiście w zależności od intensywności użytkowania to zależy. Zawieszenie-moja przelatała już ponad 80000 km po polskich "drogach" i brak luzów w zawieszeniu.ArtM3 pisze:A poza silnikiem inne podzespoły też padają? Zawieszenie? Dyfer? Skrzynię?osti! pisze: Problemem zajechanych silnikow u zachodnich sasiadow sa raczej zbyt dlugie interwaly miedzy wymianami oleju, niestety BMW bardzo kiepsko do tego podeszlo z punktu widzenia klienta. W takich silnikach, gdzie olej jest katowany i mocno eksploatowany nie powinien byc wymieniany co 20-25 tys km bo to wlasnie proszenie sie o klopoty.
Pozdrawiam
A
Dyfer-nie słyszałem, żeby komuś padł nawet u tych, którzy drift tym samochodem próbują uskuteczniac.
Skrzynia mechaniczna też bez uwag, DKG czasami są nieszczelne i czasami tarczki się spalą i boli po kieszeni, poza tym w pierwszych latach produkcji soft był usrany i skrzynia wariowała z przełożeniami.
Po sobie widzę, że częstą wadą są cewki-komplet ok 2Kpln bez robocizny-wymiana prosta, przy 4. i 8. cyl jedynie utrudniona.
Podciśnieniowa pompka wspomagania ukł. hamulcowego koszt ok 800 pln wymiana 15 min pod domem-uperdliwa usterka-obcina obroty do 4KRPM.W swoim przypadku więcej grzechów nie pamiętam...
Re: Jak kupić zdrową Mkę?
Ja ze swojej strony dodam że poszukując swojego wymarzonego M każdy egzemplarz nawet ten najdroższy i z bardzo spójną i przejrzystą historią serwisową należy bardzo dokładnie sprawdzić bo można się nieźle naciąć . Piszę to sugerując się pewną e46m3 która była najdroższą na all po pewnym właścicielu i z niskim udokumentowanym przebiegiem a i ona kryła ukrytą prawdę w mechanice...
Co do elementów takich jak dyfer czy skrzynia , w tym roku sprzedaliśmy 3 dyfry do m3 E9x i jedną skrzynie plus mieliśmy parę zapytań o te elementy , poza tym nie kojarzę żadnej poważniejszej naprawy w tych egzemplarzach , raczej podstawowe rzeczy , serwis olejowy , hamulce .
Co do elementów takich jak dyfer czy skrzynia , w tym roku sprzedaliśmy 3 dyfry do m3 E9x i jedną skrzynie plus mieliśmy parę zapytań o te elementy , poza tym nie kojarzę żadnej poważniejszej naprawy w tych egzemplarzach , raczej podstawowe rzeczy , serwis olejowy , hamulce .
Oryginalne nowe części do Bmw dla forum rabaty !!!!
Dobre ceny na części do starszych modeli , możliwość negocjacji ceny , info PW.
Dobre ceny na części do starszych modeli , możliwość negocjacji ceny , info PW.
Re: Jak kupić zdrową Mkę?
No nie każ nam więcej czekać.... Jeśli już nie chcesz pisać która to eMka, to przynajmniej jaka niespodzianka mechaniczna to była. Tak dla przestrogi tych co szukają (np. mnieManiekkk pisze: Piszę to sugerując się pewną e46m3 która była najdroższą na all po pewnym właścicielu i z niskim udokumentowanym przebiegiem a i ona kryła ukrytą prawdę w mechanice...

Czyli jeśli egzemplarz ma przejechane 130tys.km, ale był serwisowany to nie trzeba się bać? Pytam, bo usłyszałem zdadnie od tzw. eksperta, że te silniki najlepiej kupować a w zasadzie sprzedawać jak przekraczają 120tys.km....Maniekkk pisze: Co do elementów takich jak dyfer czy skrzynia , w tym roku sprzedaliśmy 3 dyfry do m3 E9x i jedną skrzynie plus mieliśmy parę zapytań o te elementy , poza tym nie kojarzę żadnej poważniejszej naprawy w tych egzemplarzach , raczej podstawowe rzeczy , serwis olejowy , hamulce .
Art M3
Re: Jak kupić zdrową Mkę?
Trzeba było tego eksperta zapytać o przyczynę ;-) a jeżeli to eksperty o stopniu "tzw" to raczej bym się nie przejmował ;-)ArtM3 pisze:No nie każ nam więcej czekać.... Jeśli już nie chcesz pisać która to eMka, to przynajmniej jaka niespodzianka mechaniczna to była. Tak dla przestrogi tych co szukają (np. mnieManiekkk pisze: Piszę to sugerując się pewną e46m3 która była najdroższą na all po pewnym właścicielu i z niskim udokumentowanym przebiegiem a i ona kryła ukrytą prawdę w mechanice.......
Czyli jeśli egzemplarz ma przejechane 130tys.km, ale był serwisowany to nie trzeba się bać? Pytam, bo usłyszałem zdadnie od tzw. eksperta, że te silniki najlepiej kupować a w zasadzie sprzedawać jak przekraczają 120tys.km....Maniekkk pisze: Co do elementów takich jak dyfer czy skrzynia , w tym roku sprzedaliśmy 3 dyfry do m3 E9x i jedną skrzynie plus mieliśmy parę zapytań o te elementy , poza tym nie kojarzę żadnej poważniejszej naprawy w tych egzemplarzach , raczej podstawowe rzeczy , serwis olejowy , hamulce .
Ostatnio zmieniony pt sty 11, 2013 15:54 przez m!xeR, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Jak kupić zdrową Mkę?
AD1. Temat dotyczy E9x bo takiej szukasz więc pozostańmy w temacie .m!xeR pisze: ArtM3 napisał/a:
Maniekkk napisał/a:
Piszę to sugerując się pewną e46m3 która była najdroższą na all po pewnym właścicielu i z niskim udokumentowanym przebiegiem a i ona kryła ukrytą prawdę w mechanice...
No nie każ nam więcej czekać.... Jeśli już nie chcesz pisać która to eMka, to przynajmniej jaka niespodzianka mechaniczna to była. Tak dla przestrogi tych co szukają (np. mnie ....
Maniekkk napisał/a:
Co do elementów takich jak dyfer czy skrzynia , w tym roku sprzedaliśmy 3 dyfry do m3 E9x i jedną skrzynie plus mieliśmy parę zapytań o te elementy , poza tym nie kojarzę żadnej poważniejszej naprawy w tych egzemplarzach , raczej podstawowe rzeczy , serwis olejowy , hamulce .
Czyli jeśli egzemplarz ma przejechane 130tys.km, ale był serwisowany to nie trzeba się bać? Pytam, bo usłyszałem zdadnie od tzw. eksperta, że te silniki najlepiej kupować a w zasadzie sprzedawać jak przekraczają 120tys.km....
AD1. Najdroższa na all była i (jeżeli jeszcze się sprzedaje to na pewno) jest tylko jedna jedyna
AD.2 Trzeba było tego eksperta zapytać o przyczynę a jeżeli to eksperty o stopniu "tzw" to raczej bym się nie przejmował
AD2. Zwrócił bym uwagę na te elementy przy poszukiwaniu swojej wymarzonej M bo są skrajne przypadki właścicieli M którzy jak słyszą 180zł za butelkę oleju do mostu mówią nie dziękuje (wchodzą 3szt) .
Oryginalne nowe części do Bmw dla forum rabaty !!!!
Dobre ceny na części do starszych modeli , możliwość negocjacji ceny , info PW.
Dobre ceny na części do starszych modeli , możliwość negocjacji ceny , info PW.
Re: Jak kupić zdrową Mkę?
Ludzie szukają oszczędności gdzie popadnie, a później ty tego sztrucla po nich kupujesz i zaczyna się skarbonka.Maniekkk pisze:AD1. Temat dotyczy E9x bo takiej szukasz więc pozostańmy w temacie .m!xeR pisze: ArtM3 napisał/a:
Maniekkk napisał/a:
Piszę to sugerując się pewną e46m3 która była najdroższą na all po pewnym właścicielu i z niskim udokumentowanym przebiegiem a i ona kryła ukrytą prawdę w mechanice...
No nie każ nam więcej czekać.... Jeśli już nie chcesz pisać która to eMka, to przynajmniej jaka niespodzianka mechaniczna to była. Tak dla przestrogi tych co szukają (np. mnie ....
Maniekkk napisał/a:
Co do elementów takich jak dyfer czy skrzynia , w tym roku sprzedaliśmy 3 dyfry do m3 E9x i jedną skrzynie plus mieliśmy parę zapytań o te elementy , poza tym nie kojarzę żadnej poważniejszej naprawy w tych egzemplarzach , raczej podstawowe rzeczy , serwis olejowy , hamulce .
Czyli jeśli egzemplarz ma przejechane 130tys.km, ale był serwisowany to nie trzeba się bać? Pytam, bo usłyszałem zdadnie od tzw. eksperta, że te silniki najlepiej kupować a w zasadzie sprzedawać jak przekraczają 120tys.km....
AD1. Najdroższa na all była i (jeżeli jeszcze się sprzedaje to na pewno) jest tylko jedna jedyna
AD.2 Trzeba było tego eksperta zapytać o przyczynę a jeżeli to eksperty o stopniu "tzw" to raczej bym się nie przejmował
AD2. Zwrócił bym uwagę na te elementy przy poszukiwaniu swojej wymarzonej M bo są skrajne przypadki właścicieli M którzy jak słyszą 180zł za butelkę oleju do mostu mówią nie dziękuje (wchodzą 3szt) .
Napisz jeszcze kolego sposoby na "sprawdzenie" skrzyni (manual czy DKG?) i dyfra...sam jestem ciekaw...